BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 9, 2009

berjumpe dengan pakar pemakanan....

hahaha...
best kan topik arini....

nak diet punye pasal aku telah berjumpe dengan sorg pakar pemakanan....
nak tau x sape die....haha...dah tentulah kekasih hatiku...azwan...hahaha...

kes ni bermule bile aku g KK mart nak cari oat yg selalu die beli...aku pn nak g cari sbb die kate oat tu wat kite rase kenyang selalu...pas 2 bermulalah alkisahnye...

pas tu aku dapat msg..die tanye aku beli oat ape...aku pun bagi tau la yg aku beli yg perisa original...pas tu aku cite la nak beli oat yg masak...pas tu die g tau oat tu mkn time malam...campur dengan milo..ape la rasenye kan...haha..nanti aku cube..x beli lagi pn oat yg masak tu...

pas tu die g tau yg die makan mushroom sup...campbell...than aku pun nk g cari tu jugak la..nk diet punye pasal kan...

then die g tau aku...suruh makan buah, sayur, tau supliment...kalo nak makan nasi setakt jamah je jangan makan smpai kenyang...pas tu kalao nak makan kene makan 5 jam sebelum tdo....pas tu die g tau jgn sentuh nasi sebln..konfem ade perubahan...

hahaha..gile ke ape..dh la mak msk sedap2..merajuk plak mak kalo x makan ape yg die dh masak..so aku akan makan tp dalam kuantiti sikit la..

pas tu die g tau aku lagi beli yogurt atau fiber n minum teh org kampung sebelum nak tdo..nnt membuang selalu...breakfast minum air sunquick yang dalam kotak....

die umpama kan hal diet ni mcm bdk kecik yg baru nk belajar berjalan...

hehehe...tu la antare tips-tips yang aku dapat dari pakar pemakanan aku yg merupakan kekasih hati ku....hihihi...

take note ya kawan2 n pade sape2 yg nak kurus....

0 comments: